Vi har fulgt forsyningsselskabet Arwos siden grundlæggelsen i 2010 og har således vundet to store udbud om Arwos’ samlede markedskommunikation. Det er et privilegium at være med på en rejse, hvor vi selv har været med til at forme det kommunikative fundament i form af brand-, positionerings- og kommunikationsstrategier samt hele Arwos’ visuelle udtryk, stil og tone of voice.
Gennem årene er det blevet til hundredevis af spændende opgaver for en professionel og modig virksomhed, der ikke vil ligne alle de andre. Så derfor er både Arwos og markedskommunikationen konstant i rivende udvikling og holder fast i førerpositionen som toneangivende og innovativt forsyningsselskab i et marked, der aldrig står stille.
Arwos’ markedskommunikation er baseret på fakta frem for gætværk. Målgruppesegmentering og kundeundersøgelser giver Arwos dyb indsigt i og forståelse for kundernes behov, adfærd og ønsker. Det er viden, der omsættes til brugbare arbejdsredskaber i hele organisationen.
Arwos’ navn er en leg med ord og dialekt og betyder Vores Arv. Både navnet samt logoets grønne håndsrækning og lille hånd i den større er en daglig reminder om Arwos’ ansvar for vores fælles ressourcer og for de generationer, der kommer efter os.
Hver enkelt Arwos-annonce er skræddersyet til at adressere et konkret behov eller problemstilling og henvender sig specifikt til den eller de målgrupper, som budskabet berører – og altid med et glimt i øjet.
Unikke kommunikationskanaler giver unikke muligheder. Her er det skraldevognen, der er kommunikationsplatform for en kampagne, der sideløbende kører på print og sociale medier.
Den årlige Arwos håndbog, der er fyldt med masser af gode råd og tips om affald, genbrug, vand og spildevand, er populær hos kunderne. Faktisk viser målinger over flere år, at håndbogen er en væsentlig del af forklaringen på, at 84 % af Arwos’ kunder er blevet bedre til at sortere deres affald – og at Arwos har en kendskabsgrad på 100 % i Aabenraa kommune.
Gennem årene har vi sammen med Arwos udviklet og eksekveret en lang række kampagner og events. Her er det 2017-kampagnen for Grønne Guldkorn. Hvert år uddeler Arwos op til 500.000 kr. for at realisere geniale grønne idéer – hvert andet år gennem Forskerpuljen, der fokusere på grønne forskningsprojekter, og hvert andet år gennem de Grønne Guldkorn, der henvender sig til lokale ildsjæle, foreninger og uddannelsesinstitutioner.
Som i 2015 benytter 2017-kampagnen sig af masser af humor og fake news med lokale stjerner og vanvittige idéer. Grønne Guldkorn-kampagnen er et eksempel på en integreret kommunikationsløsning, hvor sociale medier, video, presse, print og radio spiller sammen.